Heroku Status: billing issues
status.heroku.com
status.heroku.com
It was only from searching online that herou tweeted "sorry about that". I'm hugely disappointed.
I had to remove scheduler from three of my apps too. It's frustrating but it did make me realise how trivial some of them were.
Got an email from Heroku with the ominous subject line: "You have spent money."
The email encouraged me to log into my account and "review the charges."
So I logged in, checked the billing page, and found an invoice with a HUGE bill for what was supposed to be a free instance.
The question is: What's an appropriate way to say, "Sorry for accidentally making you think that you owe us $1,200, causing you to have a total freak-out, wondering where you're going to get that kind of money ... and only finding out that the bill might be erroneous by clicking on a small-print support message on the billing page?"
"Invoices went out today with incorrect numbers. We're terribly sorry about that! We're working on a fix: "
on Twitter only. So if you only saw your email, you are in still in the dark
I received the "You have spent money" email at 4:20 a.m. Eastern.
It wasn't until 2:15 p.m. Eastern that I received a follow-up email explaining that the invoice I'd received was erroneous.
While they didn't send out an email to users, they could've easily thrown up a banner on logged in pages indicating the current problem.
The initial shock of viewing the email invoice would be subsided when you login to realize they've got your back.
Even better would be to link to the status page for updates.
"We're experiencing problems with incorrect billing amounts being displayed on invoices"